RSS

Thursday 15 October 2009

SPB 2

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbkt..

Yeayy..Mari sambung SPB 2 kita..

2 groups dah dijemput dan selamat berada di Sheffield..Bantu mereka register uni dan hall..Hehe..Masa ni jugak 1st time dapat g Endcliffe Village n Opal 2~Not bad..

23hb seorang pelajar perempuan sampai, Hanira..Maghrib tu saya bertolak ke Manchester seorang diri lepas masak..Ingat nak bawa bekal nasi dan lauk yg saya masak tapi x sempat lak sbb nak kejar train. So end up the whole day x makan apa2 lagi! Nak suruh Miji amik, yg sampai ni perempuan..Sowang lak tu..Nak x nak saya kene la g amik..Hehehe..

Esok paginnya plak ada 10 org adik2 KPM akan sampai so saya plan nak tdo di airport jew malam tu..Haks3Masa ni drama la jugak..Kene paksa balik Sheffield, ada adegan air mata dan macam2 lah..X nak la ingat balik..Yg pastinya malam itu Hanira di bawa pulang oleh PG yg baik hati dan saya pula meredah kepekatan malam menaiki bas pergi ke Manchester City..Sampai2 umah Kim saya terus minta nasi..dah x leh tahan dah..TQ Kim..24hb pagi saya bertolak smula ke airport Manchester nak jemput adik2 KPM seramai 10 org..Yg ni lagi la lawak..Meriah gila airport tuh..Mana x nya, yg jemput pon dah lebih kurang sama ramai cam yg sampai..Ada Wani, Teaks, Kak NikMun dan lain2..Tq sumew sudi datang memeriahkan suasana..Sian dengan adik2 Liverpool yg menanti seniors mereka..X leh lawan kemeriahan Sheffield ek? Erk..Adeh

27hb pula ada 7 org yg sampai dan dijemput Zakwan..Seb bek Zakwan dah balik Sheffield..Huhuh..Last group sampai keesokan harinya 28hb seramai 17 org..Saya menempah 2 mini bus untuk angkut semua org..En Zahar Pegawai MARA dah menanti dengan sabar..Lawak gak hari kejadian tu..Saya diserang sakit perut yg agak kronik hari tu..Alhamdulillah, Allah permudahkan jua..Terima kasih pada En Zahar sanggup escort sampai ke Sheffield untuk pastikan adik2 ni semua ada tempat tinggal yg proper dan selamat sampai ke tempat mereka menuntut ilmu ini..

Huh..akhirnya dapat menarik nafas lega..Dari YG, mencari rumah, program Rimbunan Kasih SMSA-PMPMS, sambutan di airport dan macam2 lagi..Moga adik2 akan meneruskan budaya ini di masa akan datang..Hormati yg tua, sayangi yg muda!

Pesanan dari seniors, wujudkan lah suasana biah solehah di sini..Klu dapat ke masjid, rajin2 lah pergi..Klu x mampu, solat berjemaah la di rumah. Jaga hubungan baik sesama abg2 dan kakak2 serta rakan2 sebaya. X rugi kita buat benda baik..Allah dah janjikan ganjarannya.

All the best my dear juniors!

 
Copyright SMSA Women 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .