RSS

Wednesday 7 October 2009

SAMBUTAN PELAJAR BARU 1

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbkt

Huh..Lama gila rasa x update blog dah~Sungguh..Harap buka jew sbb nak dengar playlist..
Semenjak hari pertama mencari rumah untuk adik2 hingga la habis fetch dowang di Manchester dengan 2 bijik mini bus, rasa teruja sangat2.

Syukur yg teramat sangat pada Allah sbb mengaturkan semuanya ini..X tahu nak gambarkan mcm mana perasaaan suka bila dapat adik2 baru..Ntah..dari kat kolej KYUEM dulu pon mmg saya over excited bila junior nak masuk! Teringat program pet family yg sangat2 best! Mira n Botak akhirnya dapat teka siapa pet sis dowang nih...Juga rindu pada Najib pet sibling saya di Warwick..(Najib, moga kamu berjaya dunia akhirat..Aamin)

Sambutan Pelajar Baru saya mulakan awal dulu bfore final exam saya bmula dengan mengumpul nama adik2 ni dari serata kolej. Awalnya saya mendapat lebih kurang 80+ names..
Then bila result semua dah keluar dan ada sponsor yg hantar mereka ke tempat lain skrg tinggal 55 org. Still a big figure to cater~

Kemudian membuat Yahoo Group, medan mereka bertanya masalah dan berkongsi pendapat sesama kami..Manor_LodgeSheffield antara YG yg mmg bz..Everyday inbox dipenuhi mereka..X pe..Klu x de kowang, sunyi la kami..Tp over meriah pon wat kakak dan abg2 lain fenin..Hehehehe

The next step, menyusun nama2 untuk rumah..huh..nmpak cam senang tapi later jadi fenin gak..Sbb macam2 jadi..teibe ada yg kata, 'akak, saya x leh duk ngan smoker'..Ha, plaks..kene plak tahu sape smoker..Haks3~ Lawak jew adik2 nih! Ada juga kes x dapat umah cantik depan umah saya sbb saya lambat bayar deposit! Adeh~ Kesian pada Niesa dan kawan2 nya..Tapi ahamdulillah rumah mereka 34A Holberry Garden itu sangat cantik..Harap korang suke ye..
Terima kasih yg x terhingga pada Zakwan yg bnyak tolong saya susun2 rumah ni..Hehe..Dan juga dengar saya membebel sbb kadang2 rasa tension..Heh..Juga pada Shanom yg membantu mencari agen2 rumah.Many thanx to all..


Antara rumah yg dapat dicari

Paling x boleh dilupakan bila ada satu hari akibat terlalu stress dgn msalah peribadi, at the same time kene cepat mencari rumah, saya terduduk nangis di sebuah kerusi ntah di mana..Blank..Totally blank..Ntah berapa lama duduk menangis di situ hingga saya x sedar ada seorang polis duduk di sebelah saya..Bila, bagaimana dan siapa..tu semua saya x tahu..Mungkin dah 5 minit dia duduk di situ dengar saya nangis.

Are you alright? Polis tu senyum.

Saya cume mampu kesat air mata, senyum dan kata yes..Pastu camana kuar dari mulut saya tnya mcm mana nak pergi Tesco! Haks3~ apalahh..

Selesai cerita itu..tempoh yg sangat mencabar..Terima kasih sayang untuk kak Sofi dan kak Alia..Sudi dengar dan layan saya yg agak mereng ketika itu..Sungguh..Byak dugaan!

Kemudian, first group yg tiba di UK..Alina, Illiyin dan Ikram..Saya ambil mereka di Manchester airport. Satu jam melilau cari mereka..Ingat kan mereka sesat rupanya saya yg sesat. Aiseh, saya pergi kat departure hall, bukan arriving hall..Seb bek Ikram tergerak nak mencari kakak dia nih..Hehe..Alina yg sweet, Yin yang innocent dan Ikram yg cool. :)

Ikram, Illiyin dan Alina org terawal sampai.

Group kedua di ambil Mijie..Adik2 JPA..Hanisah, Irene dan Baim..Hehe..Semua comel2..Welcome to Sheffield.

Adik2 yg awal ni shj la yg sempat saya layan bawa beli barang2 dan daftar hall..Sorry akak x dapat tolong banyak. Ada juga mak junior tumpang tidur di bilik saya..Saya namakan sbg auntie..Oh siyes..sangat sayang dan rindu pada auntie..X pernah jumpa org yg sangat sporting mcm auntie..Mantapss~


Melawat school mereka



Kami menapak ke Endcliffe Village


Ok saya sambung SPB 2 nnt yew!Banyak sangat nak cerita~

 
Copyright SMSA Women 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .